moje vlastní ikonka  

 

1.1 NIKITA (Nikita)
scénář: Cyrus Nowrasteh
režie: Jon Cassar

Nikitin život holky na ulici se změnil ve chvíli, kdy byla zatčená a obviněná z vraždy policisty, kterou nespáchala. Pravda však nehraje roli a je odsouzena do vězení, kde oficiálně zemře. Ve skutečnosti se dostane do utajené organizace zvané Sekce1 a po dvou letech výcviku je z ní speciálně vycvičená agentka. A poprvé se po dlouhé době dostane ven - je pozvána na večeři od Michaela, muže který je jejím mentorem a učitelem už od jejího příchodu do Sekce. Nikita netuší, že večeře je ve skutečnosti zkouška na život a na smrt při níž má dokázat zúročit svůj dvouletý výcvik a improvizaci. Tohle však není jediná zkouška, která ji čeká. Zanedlouho poté, co se z restaurace dostane, je nasazena do první skutečné akce - zajmout Van Vactora, vyjednavače mezi teroristy . První pokus v hotelu však selže, když Nikita nedokáže zabít svůj první skutečný, živý terč. Ani další pokus v podobě nastrojené bouračky nevyjde a navíc si Van Vactor vezme jako rukojmí jednoho člena sekčního týmu. Když se mu Nikita pokusí pomoc, sama se stane jen další rukojmím. Na poslední chvíli oba zachraňuje Michael a společně vyjednavače i jeho lidi zatknout.

1.2 CHARITY (Charita)
scénář: Robert Cochran
režie: Kari Skogland
Nikita stojí na ulici a pozoruje elegantního muže. Najednou se ze zatáčky vyřítí auto a ona ho na poslední chvíli strhne na chodník. Když jí zachráněný Alec Chandler tajně pověsí na paty člověka, který ji má sledovat, jde všechno podle plánu. Nikita se má dostat do Alecovi blízkosti a dodat důkazy k jeho obvinění z praní špinavých peněz. Na večírku, kdy musí na trup jeho lodi přidělat sledovací zařízení, málem všechno praskne a v muži začínají hlodat pochybnosti. Nikita se však až teď dovídá celou pravdu o muži, ke kterému začala cítit náklonnost. Alec Chandler je otrokář, který prodává děti z ulice k špinavý práci. Proto se k němu musí vrátit a odjet s ním na pracovní cestu, kde má dohodnout další obchod. Alec ji však odhalí, nařídí svým mužům, aby ji zabili a sám jde ujednat další obchod. Tam však už zasahuje Sekce 1. Nikita, které se podařilo uprchnout, na poslední chvíli zachraňuje děti z auta, které by jinak vybouchlo.

1.3 LOVE (Láska)
scénář: Michael Loceff
režie: Jon Cassar
Nikita s Michaelem se vydávají za manžele Petera a Sage, kteří se nechávají najmout na všechny špinavé práce od sledování po vraždy. Vztah pravých manželů je velmi intenzivní a proto i oni musí hrát, že jsou dokonale zamilovaní. Jejich „ zaměstnavatel “ Bauer však nevěří nikomu, a proto musí vynaložit značné úsilí, aby ho přesvědčili, přičemž to občas zachraňují na poslední chvíli. Jejich práce je vyzkoušet smrtící plyn, který nelegálně vyráběli Spojené státy a dostal se Bauerovi do rukou. Bauer však chce nejdříve plyn vyzkoušet a k tomu účelu si vybere starou budovu, něco se však zvrtne a Nikita s Michaelem ho dostanou ven polomrtvého. Tím by měla jejich práce skončit. Bauer má však ještě jediné přání - chce se milovat s Nikitou. Když to Michael jako správný manžel odmítne, chce se na ně aspoň dívat. Z postele je „zachrání“ výbuch, který naaranžovali a musí se rychle dostat na nádraží, kam Bauer umístil pravý smrtící plyn a bylo by zabito několik tisíc lidí. Nikita na poslední chvíli plyn zneškodňuje a tím její práce na téhle akci končí. Sekce 1 se však s Bauerem dohodne, dokud bude pracovat pro ně, bude žít. I když s tím Nikita nesouhlasí, proti tomu nemůže nic dělat.

1.4 SIMONE (Simone)
scénář: Michael Loceff
režie: Jerry Ciccoritti
Na internetu se objeví zprávy od teroristické skupiny, která se nazývá Skleněná opona. V Sekci si všichni mysleli, že tahle organizace už dávno zanikla, a proto hlavně s Michaelem zpráva zamává. Skleněná opona mu totiž před třemi lety zabila ženu Simone a ze šoku se dostal až s příchodem Nikity. Sekce chce tedy Skleněnou oponu zničit teď. Aby se ale do organizace dostali, musí mít člověka, který by se za ně zaručil. Protože však nemohou nikoho takového sehnat, vydává se Nikita za počítačového experta, který byl s nimi ve spojení přes počítač. Když si však Skleněná opona ověřuje její totožnost najde určité nesrovnalosti a Nikitu zachraňuje pouze její improvizace. V jejich úkrytu, kam měla doručit plány jednoho letiště, nachází Simone. Vůdce organizace Sparks si ji nechává jako trofej, na které by si mohl dokazovat svou moc. Když je Nikita sama, zavolá ostatní členy týmu, aby skupinu zlikvidovali. Sparks však utíká a jedině Simone ví kam. Proto se pouští za ním a zavře se s ním v plynové komoře. Michael se ji snaží přemluvit, aby se s ním vrátila, ona však už nemůže a nedokázala by žít dál. Nikita musí Michaela doslova odtáhnou, a jen tak tak to stihnou ven před výbuchem. Michael svou ženu ztratil nadobro.

1.5 FRIEND (Přítel)
scénář: Naomi Janzen
režie: Guy Magar
Nikita jde na schůzku s tajným informátorem, ale jejich setkání přeruší žena, která říká, že je Nikitina stará přítelkyně Julie Roark. Když se Nikita svěří Michaelovi, je jim oběma jasné, že její přítelkyně musí podle pravidel Sekce zemřít. Proto ji Nikita unese a schová ve svém bytě. Mezitím je úkolem Sekce zajistit bezpečnost jednomu vysokému vládnímu úředníkovi, který přijel na mírové rozhovory. Nikita je však unesena a mučením vyslýchána, protože je tu někdo, kdo nechce, aby k mírovým rozhovorům došlo. Zjišťuje, že je to ta žena, kterou považovala za svou starou přítelkyni. Julie je ve skutečnosti mrtvá a ženě, která ji nahradila jde pouze o informace. Nikitu na poslední chvíli před smrtí zachraňuje Michael. Oba se vrací ke své práci. Nikita ale tuší, že její tak zvaná kamarádka se stejně pokusí jejich “chráněnce“ zabít. Její tušení bylo správné a na poslední chvíli ji Nikita zastřelí.

1.6 TREASON (Zrada)
scénář: Robert Cochran 
režie: Jerry Ciccoritti
Nikitě skončila zkušební doba a stává se z ní oficiálně agentka. Její první úkol v tomto postavení je dát odposlouchávací zařízení člověku, kterého Sekce podezírá z vyvážení jaderného odpadu. Dostane se do jeho baru a sledovací zařízení mu umístí za límec. Při pozdějším zásahu však tým zjišťuje, že to byla lest a že sledovaný člověk zřejmě musel na štěnici přijít. Při zásahu jsou dva agenti zabiti a tři těžce zraněni. Nikitě netrvá dlouho, aby přišla na to, že je musel zradit někdo ze Sekce. Po bližším ohledání přestřelky je jí jasné, že je to Roger, jeden ze zraněných agentů, který se sám postřelil, aby byl mimo podezření. Nikita zjišťuje, že sledovaný drží jeho syna jako rukojmí. V Sekci to nesmí nikdo vědět, protože na agenty nesmí být žádné spojení, proto se Nikita sama vydá chlapce zachránit. Když to napoprvé nevyjde, zažádá si v Sekci o desetičlenný tým a desetiminutový náskok. Nakonec se jí chlapce podaří zachránit tak, aby o tom nikdo ze Sekce nevěděl. Jeho otce dá Sekce stejně zabít, protože nějak zjistili, že to on je udal.

1.7 MOTHER (Matka)
scénář: Naomi Janzen
režie: Guy Magar
Při zásahu na obchodníka se zbraněmi je celý jeden tým zabit. Sekce ale najde na obchodníka a jeho manželku slabé místo. Dovídají se, že manželka obchodníka Helen v roce 1975 porodila ve vězení dceru a od té doby ji neustále hledá. Nikita je nasazena jako ztracená dcera, kterou našel najatý detektiv v útulku pro bezdomovce. Nikita vzorně hraje svou roli nedůvěřivé holky a manželka obchodníka k ní rychle přilne. Sekce už je zoufalá, protože k obchodu s aktivátorem má dojít v nejbližší době. Jsou i připraveni obětovat Nikitu. Ta se v domě své „ matky “ tajně dostane do pracovny obchodníka a zjistí si potřebné údaje. Místo ukrytí aktivátoru však nenalezne. Obchodník ji v kanceláři málem chytne, ale Nikita se včas schová. Obchodník přesto zjistí, že tam někdo byl a okamžitě mu dojde spojení s Nikitou. Nikita ho proto zneškodní a s týmem řeknou Helen, že zemřel, a ona musí identifikovat tělo. Při cestě do márnice však zastaví na opuštěném místě a „ matku “ donutí se dívat jak její „ dceru“ mučí. Kdyby Helen neřekla, kde aktivátor je, byly by Nikitu zabili. Takhle ji „pouze“ zmlátili.

1.8 ESCAPE (Útěk)
scénář: Andrew Deltman & Daniel Truly
režie: George Bloomfield
Najednou Nikitě někdo klepe na rameno a snaží se jí namluvit, že ztratila rukavici. Rukavici si vezme, i když ví, že její není. Uvnitř najde telefonní číslo, na které má zavolat, pokud se chce dostat ze Sekce. Ten muž s rukavicí, je z ní také a dostal se tam podobně jako Nikita. Teď má plán pro dva lidi, jak se z ní dostat. Počítačový vir dokáže vymazat o těch dvou  veškeré informace z počítače, takže by oficiálně neexistovali. Nejvhodnější doba na útěk se objeví po skončení akce na muže, který drží jako rukojmí dva vojáky americké armády. Při krátkém zdržení však už není čas a musí to nechat na jindy. Sekce se mezitím zkouší dostat na teroristu přes jeho bratra. Když ho ale chtějí zajmout, nedopatřením je zastřelena jeho žena a matka jejich synů před očima obou dětí. Nikita je teď víc než kdy jindy odhodlaná utéct. Do hlavy i do srdce se jí však plete Michael, který k ní přišel domů na kafe a skončili u líbání při ploužáku. Při další akci je jedno rukojmí osvobozeno a Nikita má možnost na útěk. Kvůli Michaelovi se však rozhodne zůstat. Jak se nakonec ukáže, udělala dobře, protože Sekce má kromě centrálního počítače ještě počítač záložní. Nikita se také dovídá, že Michael se do ní nezamiloval jak tvrdil, pouze chtěl, aby neutekla a zůstala v Sekci.

1.9 GRAY (Seznam)
scénář: Robert Cochran
režie: Ken Girotti
Když někdo vytuneluje banku, není to zřejmě tak velká pohroma, jako když někdo vytuneluje seznam agentů Sekce. A to se právě stalo. Sekce může dostat seznam zpět na aukci, která se koná v Praze. Jejich nabídka je $ 30 000 000 a seznam odkupují zpět. Než ho však stačí dostat do rukou, je obchodník zabit druhým zájemcem, teroristou Benkem a seznam je ukrytý na tajném místě. Sekce prověřuje všechny lidi, kteří s obchodníkem jeli v autobuse. Když však nic nenajdou, rozhodnou se jednoho pasažéra, architekta Graye Welmenta, použít jako návnadu. Nikita se sním spřátelí a před Benkem předstírá, že jsou partneři, kteří v tom jedou spolu. Po jedné nezdařené akci, kdy měla Sekce Benka zatknout, Nikitu chytnou a na krk jí připevní náhrdelník, který můžou kdykoli odpálit. Musí přinést do dvou hodin od Welmenta ten seznam, jinak je po ní. Sekce zneškodní Benkovi lidi a Nikitě se podaří od Benka dostat ovladač k odpálení. Seznam však Sekce stále nenalezla. A Nikita si tu našla přítele architekta Graye Welmenta, který má malou dcerku.(Neštve to tak náhodou Michaela?)

1.10 CHOICE (Volba)
scénář: Michael Loceff
režie: George Bloomfield
Překupníci drog byli zabiti někým třetím, kdo si odnesl peníze i heroin, navíc někteří ze zabitých byli agenti CIA z organizace Rosewood. Sekce dostává tento případ, protože vedení CIA si myslí, že zrádcem je někdo z nich. Sekce zjišťuje, že Rosewood se zaměřil na sedm velkých drogových králů, ale pouze o šest z nich se zajímá. Sekce chce toho sedmého dostat a o to se má postarat Nikita. Ona si myslí, že jede s Grayem na báječný víkend do hotelu, mezitím má však pistolí ukrytou v koupelně uspat právě onoho sedmého. Výlet zařídil Michael, když se před Grayem vydával za Nikitina bratrance. Sekce konečně dostává svého obchodníka a můžou připravit na zrádce z CIA lest. Nikita je do akce zavolána ve chvíli, kdy odvádí Grayovu dceru Casey domů. Během telefonátu se však holčička ztratí a než jí Nikita najde zmeškává akci. Ta sice vyjde, ale přesto má zakázáno Graye i Casey vídat. Když neuposlechla, přišel Gray s tím, že se ho zřejmě někdo snažil srazit, protože to auto vypadalo, jako když na něj čeká. Nikita se s ním s krvácejícím srdcem pro jeho dobro radši rozejde. Nikdy by mu nemohla říct, co opravdu dělá. S Michaelem se však pěkně pohádá. Je si jistá tím, že to auto vymyslel on, protože nemůže přenést přes srdce, že miluje někoho jiného, a že žárlí. On jí však odpovídá, že to udělal jenom proto, že oni navrhovali jinou možnost - Graye zabít.

1.11 RESCUE (Záchranná akce)
scénář: Peter Bellwood
režie: Ken Girotti
Úkolem týmu je ve Východní Evropě v Klodnu vyhodit do povětří továrnu na chemické zbraně. Při akci se však poškodí výbušnina a Michael se musí vrátit. Při tom je postřelen a zbytek týmu už nemá čas se vracet. O pár dní později se Nikitě podaří přemluvit Operationse a můžou se s Madeline vrátit jako prodavačky kosmetiky a pokusit se Michaela najít. Ten se mezitím schovává u zdravotní sestry Angie Georgievové z nedaleké nemocnice. Ta ho ošetřuje a stará se o něj. Mezitím si Madeline uměle vyvolá infarkt, aby se lépe dostaly do země. Je odvezena do té samé nemocnice, kde pracuje Angie. Policejní složky v zemi však pracují na plný výkon a prověřují všechny v nemocnici. Když navštíví i Madeline zrovna jí zvoní telefon v kosmetickém kufříku, a tak musí s Nikitou utéct. Naštěstí se jim podařilo zachytit, kde by mohl Michael být. Policie tam však dorazí už před nimi a Michael sebou musí Angie vzít, protože nechat jí tam by pro ni znamenalo smrt. Spojí se se Sekcí a ta jim posílá vrtulník. Než tam však dorazí tak je policie nachází dřív a zachraňuje je Angie obětováním vlastního života. Když už jsou všichni v pořádku zpět, vychází na povrch, že záchranná akce nebyla podniknuta kvůli Michaelovi, ale kvůli Petrosianovi - šéfovi policie z tamější země, který už sedmnáct let patří také do Sekce 1.

1.12 INNOCENT (Nevinný)
scénář: Michael Logeff
režie: George Bloomfield
Když Birkoff testuje nový sledovací program, náhodně najde letadlo, které převáží do Spojených států jadernou hlavici. Požadavky teroristů jsou neobvyklé. Chtějí jenom, aby Spojené státy poznaly, jaké to je trpět. Aby zabránili možnosti, že k výbuchu nedojde, jediný terorista, který ví, kde je bomba ukryta, se zastřelí. Sekce však má jednoho, trochu přihlouplého svědka Rudyho, který při rozvážení pizzy viděl, jak bombu vykládali. Rudy má navíc perfektní paměť na čísla, a tak si pamatuje i poznávací číslo limuzíny, v které odjel jeden z teroristů. Limuzína patří velvyslanectví, takže se tam Nikita s Rudym vypraví. Rudymu je ale jasné, že jakmile se zapletl se Sekcí, tak není návratu, záměrně tedy ukáže na špatného muže, aby měl čas rozloučit se se svou sestrou Když ho později Sekce najde, Rudy jim ukáže toho pravého. Je to šéf antiteroristické jednotky. Sekce ho unese a než se jim podaří z něj něco dostat, musí mu uříznout jeden prst. Ovládání k zastavení hlavice najdou ve starém baráku, čas na rozluštění kódu už ale nemají. Nikita si včas vzpomene na Rudyho, kterého mají právě teď zabít, že hledané číslo viděl. Proto se s ním rychle spojí a číslo, které jim nadiktuje je správné. Sekce se rozhodne nechat Rudyho žít s transplantátem v hlavě, který jim vždy ukáže kde, je jen pod podmínkou, že kdyby nastaly problémy, tak ho jich Nikita sama zbaví.

1.13 RECRUIT (Nováček)
scénář: Michael Loceff
režie: Jon Cassar
Sekce dostane varování, že pokud nesplní podmínky jedné teroristické organizace, otráví v jednom americkém velkoměstě vodu. Takovéto zprávy se v Sekci objevují neustále, tohle je však výjimečné tím, že je potvrzené od jednoho člena Sekce, který našel dopis, kde jeden z nejobávanějších lidí „na světě“, Gregor Caslor, kterého nikdo nikdy neviděl a který neustále mění podoby, přijme tento úkol. Protože voda má být otrávena kobaltem 60, jehož zásoby jsou přísně střeženy, najde Sekce rychle místo, kde má být kobalt ukraden a podaří se jim chytit i Caslora. Ten se ale kobaltu už zbavil a Sekce musí zjisti kde. K tomu chtějí použít Caslorovu dceru Annie studující v Oslu. Když jí přivedou, Caslor jí raději prokousne krční tepnu, aby nemusela za něj trpět, a ona zemře. Sekce proto schválně naplánuje Caslorův útěk a doufá, že je ke kobaltu dostane. Caslorovi se ale podaří Sekci zmizet a přeje si vyjednávat jenom s Madeline, o které ví snad vše i to, že když byla malá holčička, zabila svou sestru při hádce o panenku. Protože Madeline má pro Sekci velkou cenu pošlou Michaela v převleku a podaří se jim Caslora chytit i s kobaltem.

1.14 GAMBIT (Gambit)
scénář: Larry Raskin
režie: Reza Badiyi
Nikita se ocitá před problémem, který ještě neměla. Jejím úkolem je rozhodnout o životě nebo smrti dívky Karen, která za čtrnáct dní ukončí svůj výcvik v Sekci. Dostane rozkaz, že má vzít Karen sebou do akce, v které mají najít ukradený dopis z NATO. V restauraci sedí jejich muž, jenž má dopis. Při zátahu se ale objeví ještě třetí strana, která má o psaní zájem. V Nikitě začíná klíčit stín pochybnosti, že Karen není dobrá na tuto „práci“. Zdá se jí totiž, že Karen zabila svého bývalého ochránce v Sekci Briana. Taky jí zřejmě vadí, že Karen a Michael spolu flirtují a ona ve skrytu duše žárlí.  Při cvičení však z Karen vyleze, že ji Brian znásilnil a proto ho zabila. Nikitě se to ale nezdá, takže si od Birkoffa nechá Kareninu minulost prověřit. Zjišťuje, že prvně zabila v sedmi letech svou babičku. Při dalším pokusu o získání dopisu si Nikita uvědomí, co jí na dívce nesedí. Karen se zabíjet a týrat lidi líbí. Při třetím pokusu o dostání dopisu do jejich rukou, přijde Michael málem o život a Nikitu málem zastřelí, kdyby ji Karen nezachránila. Ta scéna potom Nikitě jasně potvrdí její domněnky, že Karen se zabíjení líbí. Vyškrtnout je její rozhodnutí, které řekne Šéfovi. Dovídá se ale, že o Karenině osudu už bylo dlouho předtím rozhodnuto a tohle „divadlo“ byla zkouška na Nikitu, protože pro agenta není důležitá nejen fyzická kondice, ale i rozhodnost a úsudek.

1.15 OBSESSED (Posedlost)
scénář: Robert Cochran
režie: T. J. Scott
Nikita je nasazena jako osobní trenérka Lisy, manželky nájemného zabijáka, který ukradl Knihu, v níž je zaznamenána všechna vládní špína a vyhrožuje, že kdyby se mu něco stalo, tak bude Kniha zveřejněna. Sekce už jí málem měla v rukou, jenže na místě, kde být měla ji nenašli, a místo kde je teď je napsané ve Fanningově osobním počítači. Jejich plánem je prostý. Při tréninku seznámit Lisu s Michaelem, který se jí má pokusit svést, i když k tomu má Nikita výhrady. Když Lisu přepadnou dva muži a Michael jí zachrání, má vyhráno a opravdu Lisu svede. Při příští schůzce Michael Lisu přemluví, aby spolu utekli, ale že na to potřebují peníze, kterých má její manžel dost. Lisa se proto v noci vplíží do Fanningovi kanceláře a spustí za Michaelovi pomoci počítač a program, ze kterého Birkoff zjistí, že Kniha je ve švýcarské bance a Sekce tam pošle své klienty. Manžel Lisy ale našel ve své kanceláři kus jejího pyžama a pořádně ji zfackoval. Sekce teď může dostat Fanninga a Nikita, která je uvnitř domu ho má chytit. Lisa je nejdřív ze všeho tak zmatená, že si ani neuvědomuje, že Michael i Nikita to všechno jenom hráli, až když se jí sám Michael podívá chladně do očí, tak pochopí a chce se zastřelit. Michaelovi se jí ale podaří včas zastavit a pomoci pochopit, že teď může začít úplně nový život. Na důkaz svého tvrzení jí pošle milion dolarů, které vzal tajně ze Sekce, jenž zabavila Fanningovi.

1.16 MISSING (Otec a syn)
scénář: Reza Badiyi
režie: Naomi Janzen
Když někdo zaklepe v 3:33 hodin ráno Nikitě na dveře, není to samo sebou. Je to Operations, který po ní chce, aby při akci na překupníky informací dala pozor na jeho syna Stevena. Navíc všechno musí zůstat jen mezi nimi. Plán je následující. Nikita se vydává za ochranku a nabídne Stevenovi a jeho lidem, že pro ně s přítelem Michaelem ukradne čip CM12, který už tak dlouho shánějí. Steven souhlasí, ale pouze pod podmínkou, že se to stane ještě dneska v noci a Nikitu si nechají jako záruku, že se Michael s čipem vrátí. Do hry se ale připlete věc, kterou nikdo nečekal. Čip není na svém místě a je převážen na testy. Michael tedy musí čip ukrást za jízdy a k Nikitě a Stevenovi se dostane doslova za 5 minut dvanáct. Jako záruku, aby je ale Steven nepodvedl si nechají instalační disketu a přinesou ji až na schůzku  s kupcem. Doma na Nikitu čeká Šéf a chce znát podrobnosti. Nikita ale slíbí, že bude chránit Stevena pouze pod podmínkou, že jí Šéf zajistí odchod ze Sekce a jako pojistku si celý jejich hovor natočila na kameru a pokud se ze Sekce nedostane, tak kazetu pošle Stevenovi. Při výměně peněz za čip je Nikita nucena volit mezi Michaelem a Stevenem. Naštěstí byla připravená a Stevena střelila uspávací střelou, takže ten se několik minut po akci zvedne a chce vědět, co se stalo. Nikita mu poradí, ať se nehoní za duchem svého otce a ať užívá život, tak jak si ho chce užívat ona, až ji Šéf dá volnost. Ten jí ale řekne, že si může přát cokoliv jiného, jen ne volnost a Nikita je odhodlaná použít kazetu. Jenže i tahle pojistka selže, protože Operations se ke kazetě nějakým způsobem dostal a Nikita nemá už v ruce žádné trumfy.

1.17 NOISE (Strach)
scénář: Michael Loceff
režie: T. J. Scott
Birkoffovi se ještě nestalo, že by se někdy dostal do skutečné akce. Vždy pouze seděl za počítačem a radil. Poslední akce však nevyšla podle plánu a kdyby mu Nikita nepomohla, zřejmě by už teď nebyl mezi živými. Zjištění, že ani on není mimo nebezpečí a je stejně smrtelný jako všichni ostatní ho ale tak rozhodí, že ani další akce nevyjde a vedení uvažuje o jeho vyškrtnutí. Z neustálého strachu ho však dokáže probrat rozhovor s Nikitou, kdy pochopí, že smrt je snadná, ale se životem se musí poprat. A aby mu Nikita ještě dodala motivaci, vezme ho do baru a chce mu pomoci najít dívku. Jenže se dozví, že Birkoffovi se líbí ona. Přesto ho seznámí s jednou dívkou, než však spolu stačí promluvit, Birkoff zdrhne. Uvědomil si totiž, že celá současná Michaelova akce bude prozrazena kvůli hlučné elektronice. Nikita tedy zažádá o vlastní tým a Birkoffa a vydávají se Michaela a jeho lidi hledat. Najdou je včas, ale Nikitu překupníci uvidí a nebýt Birkoffa, který jí přišel na pomoc asi by jí chytli. Později v Sekci si Birkoff domluví rande s dívkou Gail a k Nikitě bude chodit pro rady.

1.18 VOICES (Hlasy)
scénář: Maurice Hurley
režie: David Warry - Smith
Sekce má za úkol chytit překupníka zbraní pro teroristu a vraha Eldera, ale na poprvé to nevyjde. Cestou zpátky do Sekce Nikitu přepadne neznámí muž a chce ji znásilnit. Ta se svými znalostmi ho ale odrovná a myslí si, že je po všem. Jenže jak se ukáže, ten muž je podezřelý z vraždy osmi žen a pokud ho policie bude chtít usvědčit bude potřebovat Nikitu. Při dalším pokusu chytit překupníka se jim akce vydaří a podaří se jim z něj dostat, že schůzka se má konat v galerii. Den předtím ale Nikitu navštíví doma vyšetřovatel Mark O’Brien a chce ji donutit svědčit. Nikitě se podaří zbavit se ho, jenže už to není tak jednoduché, když se objeví na akci v galerii a ví, že Nikita je už tři roky mrtvá. Kvůli němu je celá akce zmařena a Nikitě nastávají problémy. Sekci měla o svých problémech říci dřív a oni by se o to postarali, teď to má ale na triku Nikita. Její plán je jednoduchý. Nabídne O’Brienovi obchod, ona ho zbaví podezřelého a on všechno zapomene. Jenže polda na tuhle hru nepřistoupí, takže Nikitě nezbývá nic jiného než samostatné jednání. Po akci na Eldera, kdy ho konečně dostanou, zavolá O’Brienovi, že má přijít do starého skladiště. Byla to ale jen léčka. Tam O‘Brienovou zbraní zastřelí podezřelého vraha a O’Brien může buď jít s ní do Sekce, nebo se nechat zatknout pro vraždu. Polda si vybere to první a stává se tím pádem členem Sekce, z které není návratu. Nikita, i když si to zatím nepřipouští, se stává jednou z nich.

1.19 WAR (Válka)
scénář: Maurice Hurley
režie: Rene Bonniere
Aby někdo přepadl Nikitu doma, tak to se jí stalo poprvé. Útočníky se jí podaří zlikvidovat a v Sekci se dozví, že nebyla jediná přepadená. Teroristická organizace Rudá stopa získala celý seznam agentů a pro Sekci to znamená válku. Nejprve se musí všichni přestěhovat do záložní základny ve Frankfurtu nad Mohanem a Michael s Nikitou mají za úkol zjistit polohu základny Rudé stopy. To se jim podaří díky malému překupníkovi a Nikita se vydává obhlédnout terén. Jenže to byla zřejmě past, protože ji dostanou a protože ze záznamů vědí, že má šílenou hrůzu z krys, tak jí strčí hlavu přímo k nim do klece. Horší se to stane ještě ve chvíli, kdy přivedou i Michaela, který šel Nikitě na pomoc, jenže ho také zajali. Vědí o jeho ženě i synovi, který byl zřejmě zabit někým ze Sekce hned po narození a když ho přivedou z výslechu vypadá ještě hůř než Nikita, ale také nic neprozradil. Nad vodou se drží jen díky své společnosti a „lásce“, kterou jí Michael nepřímo vyzná. Takže když ho chtějí zase mučit, nevydrží se na to Nikita dívat a polohu záložní základny vyzradí. Michaelovi se pak podaří sebe i Nikitu z klecí dostat a Nikitě začíná docházet, že všechno bylo naplánované a tím pádem i Michaelovi řeči. Ve Frankfurtu jsou totiž na ně už připraveni a Rudá stopa se chytí do pasti, kde vybuchnou i s celou záložní základnou. Nikitu pak při útěku v rozčilení postřelí a ona upadá do bezvědomí. Michael má aspoň šanci jí v Sekci říct, že jí nikdy ohledně svých citů nelhal.

1.20 VERDICT (Vedikt)
scénář: Robert Cochran
režie: Gilbert Shilton
Když Nikita náhodou narazí na Michaela v parku a on si jí nevšimne, rozhodne se ho sledovat. Zavede jí až na schůzku s informátorem, jenže ten ihned po předání informací zemře v autě, kam mu někdo nastražil bombu. Informace se Nikita stejně dozví - jde o jejich nejnovější úkol. Ochránit nově zvoleného prezidenta Jovana Mijoviche na plese před nájemným vrahem. Nikita si hraje na prezidentův doprovod a po zjištění, že vrah je žena rychle najde cíl a prezidenta ochrání. Čeho si však nevšimne nikdo jsou číšníci, kteří se po akci Sekce rozhodnou potrestat Mijoviche za činy proti lidskosti ve válce, z údajného mučení a pozdějšího vyvraždění celé vesnice, což by mělo znamenat rozsudek smrti, kdyby nebyla nablízku Nikita. Té se podaří přesvědčit farmáře, kteří teď mají v rukou zbraně, aby podali nějaké důkazy, nebo přivedli svědky. Jenže jediný, kdo ten masakr přežil je Maria, dcera hlavního velitele, kterou ovšem onen člověk oslepil. Ta nejprve Mijoviche usvědčí, jenže Nikitě se podaří s ní promluvit, že Maria znejistí a má strach, aby neusvědčila nevinného člověka. Michael se mezitím dostane dovnitř a jednoho z farmářů dostane. Maria v tu dobu zrovna vypráví svůj příběh a vzpomene si, že ten kdo to udělal měl na ruce prsten. Ale Mijovich žádný nemá, takže to on nebyl. Ten navíc slíbí farmářům, že i přes jejich skutek se jim nic nestane a oni se rozhodnou všechny pustit. Při odchodu však narazí na mrtvého a rozpoutá se přestřelka, při které přijde hlavní velitel o život a Nikita zjistí, že jí Mijovich lhal, že opravdu stál za všemi skutky, které Maria vyprávěla a navíc to Sekce věděla a řekli jí lež jen proto, že je velmi přesvědčivá v tom, v co věří. Když chce pak ale Mijoviche zabít, Michael jí to nedovolí.

1.21 BRAINWASH (Vymývání mozku)
scénář: Peter Bellwood
režie: Rene Bonniere
Člověk, kterého už Sekce dlouho sledovala, byl nalezen mrtev se zvláštním seznamem. Většinu lidí na něm Sekce znala až na výjimku. Byl to nějaký číšník a Nikita se s ním měla seznámit. Jenže když před ním vyslovila jméno mrtvého, tak číšník z ničeho nic vyskočil z okna. Jediná stopa, která se najde, je fázovací mušle, přístroj, který měl sebevrah doma, a o kterém Walter ani Birkoff nevědí, k čemu úplně přesně slouží. Má to něco společného s vymýváním mozku a programováním člověka, ale jistí si být nemůžou. Musejí tedy najít nějakého dobrovolníka a není to nikdo jiný než Nikita. Ta se v mušli vrátí hluboko do dětství a má možnost zbavit se zasunutých špatných vzpomínek. Tohle ale nikomu ze Sekce nepomůže. Doma se ale Nikitě začne neustále zjevovat nějaký muž, před Michaelem to ale všechno zapře. Birkoffovi se mezitím podaří najít firmu, která fázovací mušle vyrábí a Michael dostane jejich konstruktéra, od kterého se dozví, že terč je čínský premiér, který je právě na návštěvě v USA. Nikita je teď ale v takovém druhu závislosti, že znovu bez dovolení použije fázovací mušli. Doma ji pak najde Michael úplně zhroucenou a aby ji z toho dostal, musí ji jednu vrazit, aby byla na nadcházející akci připravena. Mají za úkol zajmout všechny ostatní naprogramované vrahy, jejichž úkolem je zabít čínského premiéra. První dva se jim podaří dostat bez problémů. Ten třetí je ale sama Nikita, která, když vlezla do fázovací mušle, byla vlastně naprogramovaná k vraždě. Zastavit ji dokáže Michael, proti kterému nevystřelí a pak se mu zhroutí do náruče. Potom, když Nikita rozmlátí v záchvatu vzteku mušli, Michael jí slíbí, že jí pomůže se z toho dostat.

1.22 MERCY (Milost)
scénář: Michael Loceff
režie: Joseph L. Scanlan
Práce může být i příjemná. O tom se přesvědčí Nikita, když při sledování Taylera a neznámého muže, tráví čas s Michaelem na parketu. Ukáže se, že ten neznámí muž je spojka na vůdce Stanleyho, který vynalezl novou výbušninu, která se nedá zjistit. Proto se Nikita s Michaelem, Birkoffem a Waltrem vydávají za případné kupce a výbušninu vyzkoušeli. Ta i přes Walterův skepticizmus funguje, a tak je Stanley předán národní bezpečnosti. Ti ale nikdy nedojedou do cíle, protože je přepadnou teroristé Ligy Svobody a Stanleyho unesou a mučením z něj chtějí získat vzorec výbušniny. Sekce je tedy nucena zasáhnout dřív než se tak stane a vydá Nikitě rozkaz vůdce zabít, protože je to ale mladý kluk, Nikita to nedokáže a Michael ji musí krýt. Dobře však neudělali, protože Stanley nakonec prozradí správný vzorec a stálo ho to chodidlo. Nikita je na dně, chce od Madeline vědět, jestli se vůbec někdy dostane ze Sekce na svobodu a když se dozví že ne, spáchala by sebevraždu, kdyby jí na dveře bytu nezaklepal Michael, že musí do akce. Pouze on jediný zná ale její pravou příčinu. Má při ní být zničena Liga Svobody a obětováno šest nepotřebných agentů, mezi nimi i Nikita. Michael tedy přijde s vlastním plánem a dá Nikitě komunikační zařízení, po němž jí těsně před výbuchem pošle zprávu, že jde o sebevražednou misi a pokud včas uteče, bude volná. To se jí podaří sice postřelené, ale ano a když dostane zprávu od Michaela, jestli je naživu, neodpoví.

 

1. série

2. série

3. série

4. série

5. série

index
o seriálu
obsazení
obrázky
epizody
multimedia
FAQ
ze světa
zajímavosti
scénáře
hlášky
LFN suvenýry
fan fiction
vysílání
kvíz
guestbook
www odkazy
(c) 2000 - Nikki